Saturday, August 8, 2009

kenapa menulis???

sudah lama saya ingin menulis
tetapi kerana risaukan amanah yang perlu dipikul di atas segala penulisan saya,
ilmu yang masih cetek dan bahasa yang tunggang langgang
saya pendam kembali

ada rakan bertanya
"kenapa tak buat blog"
jawapan saya ringkas
"takut salah tulis"

seharian di kongres
pertama kali dalam sejarah hidup menghadirinya
terasa kecil sekali diri

namun impaknya walau seharian cukup besar
hari ini saya membuat facebook
atas nasihat sahabat yang pertama sekali dikenali di kongres

hari ini saya membuat blog
atas kata-kata DR. Sarjit
"kritikan itu baja"

saya gagahi juga diri ini untuk melancarkan blog
tetapi...
saya harus bertanggungjawab atas tulisan saya
saya harus selami ilmu saya yang cetek ini
saya harus bersedia menerima kritikan

agar...
tangungjawab
pencarian ilmu
dan kritikan
akan menyuburkan pemikiran ini..

No comments:

Post a Comment