Sunday, March 8, 2015

Kembali

Malam ini malam yang indah. Malam ini malam aku berfikir. Perjalaan atas bas memang suatu masa yang menyenangkan. Menyenangkan sang jiwa yang ketandusan masa untuk bermuhasabah. Waktu terasa lapang kerana waktu itu hanya antara aku dan aku. Tiada tentang orang lain. Tiada hubungan maya yang melalaikan.
Malam ini aku berfikir panjang tentang apa yang aku ingin capai tetapi tidak direalisasikan. Terlalu panjang senarainya. Ayuh selesaikan. Mulakan dengan yang paling mudah. Aku memilih untuk memulakan kembali semangat menulis. Menulis yang mudah-mudah tentang diri. Seperti Zil Faizrul yang meluahkan yang terbuku dengan kalimah pada diari kecilnya.

Aku ingin menulis kembali. Bukan dengan tulisan tangan, tetapi dengan taipan di papan kekunci.  Tulisan ku tidak cantik. Ia sering membunuh hasrat aku menulis dan mempunyai buku cacatan yang baik.

ayuh menulis kembali



7.3.2015
Mara Liner
Kuala Krai

No comments:

Post a Comment